Sacensību video

Skatīt visus video
Laika eksperti

Statistika

eXTReMe Tracker

Ziņas

Olimpiete Ilona Marhele aicina piedalīties Ezerkauliņu pusmaratonā

Olimpiete Ilona Marhele aicina piedalīties Ezerkauliņu pusmaratonā
06.04.2018

2.jūnijā jau ceturto reizi norisināsies Ezerkauliņu Salaspils pusmaratons. Šogad visus skriešanas entuziastus tikties trasē aicina viena no Latvijas labākajām maratonistēm Ilona Marhele, kura ir piedalījusies un triumfējusi visos Salaspils pusmaratonos.

No pērnā gada Salaspils veido pusmaratonu stāstu, katru gadu iesaista publikācijās un vizuālajos materiālos Latvijas labākos skrējējus. Tā 2017.gadā pusmaratona līderis bija Dmitrijs Serjogins, 2018.gadā aizrauties ar veselīgu un sportisku dzīvesveidu aicina Ilona Marhele.

Kas palicis atmiņā no Ezerkauliņu Salaspils pusmaratona?

Es skrienu ātri, bet Salaspils pusmaratonā skrējienu izbaudu, jo, skrienot pa trases centrālo ielu, tā ir plaša, nav drūzmēšanās. Skrienot gar veikaliem “Rimi” un “Maxima”,  cilvēki, kuri īsti nesaprot, kas pilsētā notiek, pievēršas skrējējiem un atbalsta tos ar aplausiem. Man patīk piedalīties Salaspils pusmaratonā, jo skrējiens ir netālu no Rīgas, nekur tālu nav jābrauc, ir laba atmosfēra, mūzika, kompānija, attiecīgi var izbaudīt skrējienu. Pusmaratona distance ir četri apļi pilsētas trasē, un aplis iet gar finišu, kur atkal var saņemt lūdzjutēju atbalstu, komentētāju  uzmundrinājumu. Tas, ka ir vairāki apļi, ir kā pluss šajā gadījumā. Tāpat, protams, ir bērnu skrējiens, papildu aktivitātes, kuras var baudīt pēc skrējiena.

Kā sākās Tava skriešanas karjera?

Mana apzinīgā skriešanas karjera sākās 16 gados Alūksnē, kad skolā skrējām krosu un tad jau sāku skriet arī stadionā. Tāpat nodarbojos ar orientēšanos, kas pakāpeniski nomainījās uz vieglatlētiku.  Man bija ļoti labs treneris Ilgvars Vaskis, kurš radīja interesi par skriešanu. Pie viņa ir aizsākuši vieglatlētikas treniņus daudz labi Latvijas vieglatlēti. Pirmais nozīmīgais mērķis tika izvirzīts 2010.gadā, kad sāku gatavoties Olimpiskajām spēlēm ar domu, ka varbūt izdosies tikt uz 2012.gada Olimpiskajām spēlēm Londonā, lai startētu maratonā.  Tad neliela atkāpe ģimenei un gatavošanās nākošajam izaicinājumam – Olimpiskajām spēlēm Rio, kurās startēju, pārstāvot Latviju. Tagad turpinu trenēties un attieksme pret skriešanu man ir ļoti nopietna, bet apstākļi veic savas korekcijas.

Un turpmākie mērķi?

Lielākais nākotnes mērķis man ir dalība 2020. gada Olimpiskajās spēlēs Tokijā, un tad jau pārējās lietas tiks pakārtotas, lai sasniegtu spēju maksimumu un kvalificētos maratonam. Ir ļoti labi, ka Latvijā ir daudz sacensību, kas tiek organizētas labā līmenī, kas noder sacensību pieredzei un treniņiem. Tāpat arī Salaspils pusmaratonā ir patīkami skriet, ka ir balvu fonds, kas sniedz patīkamu novērtējumu taviem sasniegumiem.

Vai  Tev bija kāda interešu grupa, ar kuru kopā virzījies uz mērķi, vai tomēr darbs bija individuāls?

Garo distanču skriešana ir individuāla, un cilvēki, kas skrien garās distances, tomēr ir diezgan intraverti. Tāpēc nozīmīgi ir izvirzīt individuālos mērķus un atteikties no blakus lietām, lai vari virzīties uz savu mērķi, nevis peldēt pa straumei. Ja ir skaidri zināms,  ko vēlies sasniegt, tad atliek tikai pie tā strādāt.

Tāpat arī neesmu iesaistījusies kādā konkrētā komandā patstāvīgi.  Dažos skriešanas seriālos- „Skrien Latvija”, „Stirnu buks”- gan pārstāvu kādu komandu. Starptautiskās sacensībās pārstāvu Latviju.

Ko Tu ieteiktu tiem, kuri vēlas uzsākt skriet?

Uzsākot sportot, parasti ir vēlme darīt visu maksimāli.  Bet tas nav pareizākais veids, kā uzsākt skriešanas karjeru. Svarīgākais ir -skrien regulāri, skrien lēnām, pēc iespējas lēnāk, cik tu vari paskriet. Tikai tā tu dosi labumu gan sirdij, gan organismam. Neizsmelt sevi uzreiz – labāk trīs reizes nedēļā skriet stundu, nevis vienu reizi nedēļā trīs stundas. Daudz kas ir atkarīgs arī no fiziskā sagatavotības līmeņa, veselības stāvokļa un svara. Ja tev ir doma skriet regulāri, tad es ieteiktu sameklēt treneri, kas izstāsta skriešanas pamatprincipus, lai to darītu pareizi. Ja ir bijušas kādas veselības problēmas, es ieteiktu iziet sporta laboratoriju, lai pārbaudītu veselības atbilstību slodzei. Uz emocijām balstīta skriešana var ātri nobeigt vēlēšanos skriet, un ķermenis var nebūt gatavs šokējošai slodzei.

Kādas vēl aktivitātes ir iekļautas Tavā ikdienā?

Es mācos sporta akadēmijā par vieglatlētikas treneri, trenējos pati un kopā ar dēlu apgūstu džudo pamatus. Citām sportiskam aktivitātēm īsti nav spēka.

2017.gadā Ezerkauliņu Salaspils pusmaratona uzvarētāji saņēma balvā 100 kg gurķu. Kā patika balva?

Ļoti daudz apēdu, daļa tika iemarinēta, kā arī izdalīju draugiem, paziņām, nevienu gan nenotirgoju. Balva no “Ezerkauliņiem” bija patīkams pārsteigums, jo tas bija tik negaidīti-10 kastes gurķu. Priecājos, ka atbraucu ar mašīnu uz Salaspili, kurā varēju tos salikt. Man ļoti garšo gurķi, tāpēc dāvana bija ideāla.

Ir daudz skrējienu, bet “Ezerkauliņu Salaspils pusmaratons” noteikti paliks atmiņā, pateicoties dāvanai – 100 kg gurķu.

 

Tiekamies 2.jūnijā “Ezerkauliņu Salaspils pusmaratonā 2018”!

Reģistrējies www.sportlat.lv.

Reģistrācijas maksas

 

21 km

10 km

5 km

Bērnu skrējiens

12.02.2018.-01.05.2018.

EUR 10*

EUR 5*

EUR 5*

Bezmaksas

02.05.2018.-23.05.2018.

EUR 15

EUR 8

EUR 8

Bezmaksas

24.05.2018.-30.05.2018.

EUR 25

EUR 15

EUR 15

EUR 1

02.06.2018.

EUR 30

EUR 20

EUR 20

EUR 2

 

* līdz 1. maijam (ieskaitot) 50% atlaide dalības maksai Salaspils novadā deklarētajiem iedzīvotājiem (ar nosacījumu, ka dzīvesvieta ir deklarētā Salaspils novadā uz 12.02.2018.) vai 50% atlaide dalības maksai biedrībām, organizācijām ar Salaspils novadā reģistrētu juridisko adresi (dalībnieku skaits komandā ne mazāk kā 10 cilvēki). Pieteikumu apstiprina organizācijas vadītājs.

Komentāri

Komentēt var tikai reģistrēti lietotāji

  • Attēls

    Jurijs Vilks 02.06.2018 (16:04:40)

    Bija karsti.Plusi-bija iespeja apmeklet dušas un aiziet uz baseinu par pus cenu.Tiekamies nakošgad?

Mežciema skrējiens